Правила кріплення вантажу: просте вирішення непростого завдання

01.09.2022

Завдання надійного закріплення вантажу на автомобільному причепі лише здавалося б простий. Але насправді правильна фіксація вантажу – це певною мірою мистецтво, що визначає зокрема безпеку використання транспортного засобу.

Для фіксації вантажу на бортовому причепі, платформі чи рамі найчастіше використовують відповідні стяжні ремені. Однак саме собою наявність стяжного ременя не гарантує безпечного перевезення вантажу. Адже по-хорошому у кожному даному випадку властивості стяжних ременів вимагають точного розрахунку і обчислення зокрема кутів їх поверхневої ув’язки. Причому ці характеристики слід визначати з урахуванням центру маси та габаритів вантажу.

При розрахунку визначають не лише кількісні та якісні показники кріпильних пристроїв, а й способи їх застосування. І як критичні значення використовують максимально допустимі навантаження, викликані зміною швидкості транспортного засобу. Справа в тому, що вантаж має інерційні властивості і здатний сильно різко збільшувати напругу у вузлах кріпильної конструкції. Звідси і обчислюють, зокрема, граничні швидкості руху автопоїздів.

Кути для ув’язування поверху

Пристосування для кріплення вантажу

Насамперед, потрібно розібратися зі способами кріплення. Для фіксації вантажу за допомогою усіляких стяжних ременів, штанг, колодок та інших елементів зазвичай використовують відповідні петлі, зачепи, скоби та інші рішення. Їх встановлюють усередині кузова чи причепа те щоб частини кріпильної конструкції не виступали межі транспортного засобу.

Чим закріпити вантаж?

Найбільш популярне рішення для кріплення вантажу у кузові або на причепі – стяжні ремені

Як уже говорилося, найбільш популярне рішення для кріплення вантажу в кузові або на причепі – ремені. Їх можна використовувати здебільшого. За допомогою ременів можна навіть зачепити і зафіксувати колеса автомобіля, що перевозиться. Однак все ж таки для подібного транспортування авто є обмеження за масою і розміром. До того ж кріплення за допомогою одних тільки ременів (без спеціальних колодок та контрольних лямок) можливе лише у випадках, коли на платформі є виїмки для коліс глибиною не менше ніж ⅙ діаметра колеса. Якщо йдеться про спеціальний причеп для перевезення колісної техніки, то всі необхідні пристосування кріплення часто поставляються в комплекті з транспортним засобом і відповідають стандартам. В інших випадках потрібно пам’ятати, що для комфортного та безпечного кріплення вантажу потрібні:

ремені, як мінімум, для кожного другого об’єкта, при їхньому взаємному упорі;

колодки для фіксації катно-бочкових вантажів (колес, рулонів та іншого);

протектори для захисту вантажу від пошкодження елементами кріплення; прокладки (захисні та зубчасті) для запобігання ударам та зсувам вантажу;

ув’язки – зверху, петльова, ресора, пряма і т.д.